Respect M

By Craiova-Lion on 18:00

Filed Under:


De 25 de ani, modelele supersportive BMW cresc adrenalina celor ce se incumeta sa piloteze cea mai rafinata putere din lume: M Power.
Timp de trei generatii, modelele M5 s-au vandut in peste 35.000 de exemplare in intreaga lume. Initial, modelul de elita al Seriei 5 era produs manual la Munchen, insa mai tarziu, productia a fost mutata la Dingolfing, pe linia de fabricatie a Seriei 5. La ora actuala, Seria 5 nu are un astfel de model de elita, vechiul model fiind scos din fabricatie.
La Geneva insa, BMW a prezentat Concept M5, un prototip, ce prefigureaza urmatoarea arma bavareza M5, care va fi lansata la Salonul Auto de la Paris si care va concura direct actualele Mercedes E55 AMG (476 CP) si Audi RS6 (450 CP). Surse din interiorul companiei bavareze ne-au confirmat faptul ca varianta finala a lui M5 va diferi foarte putin de conceptul pe care l-am vazut in Elvetia. Noul M5 va fi cel mai puternic model din oferta BMW si va aduce cu el doua premiere : este prima oara in istoria BMW cand bavarezii vor folosi pe o masina de serie o motorizare in configuratie V10. In acelasi timp, folosirea propulsorului V10 pe o limuzina de lux din clasa mare in productia de serie este o premiera mondiala.
Motorizarea V10 este derivata direct din Formula 1 si va produce 500 CP (368 kW) si un cuplu de cel putin 500 Nm. M5 va acoperi distanta de la 0 la 100 km/h in mai putin de 5 secunde si va accelera de la 0 la 200 km/h in doar 13 secunde. O premiera mondiala o va constitui si folosirea cutiei secventiale SMG cu sapte trepte, dezvoltata cu sprijinul inginerilor BMW din Formula 1. Directia cu asistare variabila Servotronic este standard, dar nu se spune daca se va folosi sau nu directie activa si Dynamic Drive. Se cauta pastrarea unei greutati cat mai mici a masinii, prin folosirea elementelor de caroserie de constructie usoara, scopul fiind obtinerea celui mai bun raport greutate/putere din segment. Suspensia va fi aceeasi de la Seria 5, la care se vor adauga elemente preluate de la Seria 7, pentru un confort si o siguranta absolute, indiferent de conditiile de rulare (circuit, drumuri publice, autostrada).
Vor fi prezente in standard si un sistem DSC special modificat dar si un diferential cu patinare limitata, in genul celui de la M3. Superspeciale vor fi si jantele, care vor avea diametrul de 19 inch. La interior, M5 va dispune probabil de toate optionalele Seriei 5, iar finisarea va fi unica, ca si in cazul lui M3.
Concept M5 ne demonstreaza ca noul M Power al Seriei 5 se afla aproape de linia de start, unde se va alinia in aceasta toamna, iar pana la sfarsitul anului se vor livra deja primele exemplare.
Modele M in viitor M2. Pe baza Seriei 1 va aparea in 2007 un top model cu motor cu patru cilindri turbo, de circa 240 CP. M4. Viitorul M3 se va numi M4 si va aparea in vara lui 2007. Un V8 de 400 CP va inlocui actualul "6 cilindri in linie". Primele trei generatii M3 reprezinta cel mai mare succes al unui model sport, cu 147.000 de exemplare vandute. Va fi disponibil in versiune cabrio, coupe si touring. M5. Concept M5 prefigureaza clar viitorul M5 care va aparea in forma finala in aceasta toamna, la Salonul Auto de la Paris. Va fi disponibil ca limuzina si touring. M6. Din toamna lui 2005, acelasi V10 de 500 CP de pe M5 va fi amplasat sub capota Seriei 6 Coupe, poate si la cabrio.
Predecesorii lui M5 1980: M535i cu motor cu 6 cilindri in linie de 3,5 litri si 286 CP. 1988: a doua generatie M5 cu motor cu 6 clindri in linie, de 3,8 litri si 315 CP. A urmat un facelift in 1992 motorul ajungand la 3,8 litri si 340 CP. Este oferit si ca touring. 1998: a treia generatie M5 cu motor V8 de 5 litri si 400 CP.

1 comentarii for this post

O masina extrem de fiabila si puternica, din punctul meu de vedere este cea mai puternica marca nemteasca.

Posted on 19 august 2016 la 15:44  

Trimiteți un comentariu

Va RUGAM folositi un limbaj decent !!!

Publicitate